Stránky o autobusech DP hl.m.Prahy

 

 

Typ B732

Karosa B 732 je model příměstského a městského třídveřového autobusu, který vyráběla společnost KarosaVysoké Mýto v letech 19831997. Autobus B 732 je konstrukčně i vzhledově zcela shodný s vozem Karosa B 731. Jedná se o dvounápravový autobus s hranatou, polosamonosnou karoseriípanelové konstrukce. Motor vozu je umístěn za zadní nápravou, v prostoru zadního panelu. V pravé bočnici se nacházejí troje dvoukřídlé výklopné dveře (ty přední jsou určeny především pro výstup cestujících, proto jsou užší). Sedačky pro cestující jsou rozmístěny 1+2, nad nápravami 2+2. Jedinou změnou oproti typu B 731 s automatickou převodovkou je mechanická převodovka, která byla do vozů B 732 montována z toho důvodu, že zatímco B 731 byly určeny výhradně pro městský provoz, autobusy B 732 mohly být využívány i pro příměstskou dopravu. Prvních pět vozů B 732 bylo vyrobeno v roce 1983, produkce v různých výrobních sériích pokračovala až do roku 1997, kdy byly autobusy B 732 nahrazeny typem Karosa B 932. Celkem bylo vyrobeno 4 495 vozů Karosa B 732. Pro země bývalého Sovětského svazu, kde vozy řady 900 ještě nebyly schváleny, byly ale upravené autobusy B 732 vyráběny dále. Protože však již měly určité modernizované prvky z „devítistovek“, byly označeny jako Karosa B 832. Autobusy B 732 jezdily snad ve všech provozech MHD bývalého Československa (např. v Praze jich v roce 1994 jezdilo 854). Mnoho jich je dosud v provozu (často jsou ale rekonstruované), ale jejich provozní počet se neustále v souvislosti s dodávkami nízkopodlažních vozů zmenšuje. Stejně jako B 731, mají i B 732 z posledních výrobních sérií prodlouženou zakulacenou záď, která byla použita i na nástupci karosácké řady 700, řadě 900. Důvodem instalace této zádi byla nutnost delšího zadního převisu, aby do vozu bylo možné umístit retardér (typy B 732.1658 a B 732.1660).

 

 

 

Fotogalerie: Typ B732

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode